7 tips om beter te slapen

Het afsluiten van jouw dag is alles bepalend voor jouw slaap en hoe jij de volgende dag zal opstaan. Een goede, vaste, avondroutine brengt innerlijke rust en is bepalend of jouw volgende dag vrolijk en gelukkig is of vol frustratie en uitputting. In deze blog geef ik jou 7 tips om beter te slapen.

Tip 1: zet je wekker aan

Nu bedoel ik niet je wekker om op te staan, maar wel een alarm een uur voor het slapen gaan. Dit uur is nodig om je dag af te ronden.

Tip 2: hydrateer

etherische olie van lavendel’s Nachts voeren we heel veel afvalstoffen af tijdens het zweten. Zweten is vochtverlies. Vocht dat we tijdens de nacht niet aanvullen. Vandaar dat het belangrijk is om voor het slapen nog een groot glas water te drinken of een tas kruidenthee. Voeg hier 2 druppels etherische olie van Lavender VitalityTM aan toe om meer rust en evenwicht te brengen.

Tip 3: braindump

Na het afgaan van je bedtijdsignaal en het drinken van jouw groot glas water, ga je rustig zitten aan tafel met pen en 2 vellen papier. De bedoeling is dat je nu alles neerschrijft waar je op dat moment aan denkt. Vaak zit je dan te staren naar je blad en weet je niet wat schrijven. Dat is OK, want dan schrijf je: “ik heb geen idee wat ik nu moet…” en je zal merken dat je meteen aan iets anders denkt. Ook dat noteer je. Het is niet de bedoeling dat je mooi schrijft of in correct afgewerkte zinnen. Het doel is om alles van je af te schrijven en de gedachtenmolen tot rust te brengen, zodat jij stopt met piekeren!

Je ontdekt meer over stoppen met piekeren in mijn gratis E-Boek.

Tip 4: schermen weg

Deze tip is zeker niet nieuw voor jou.
De vraag is of je het toepast?

Kijk in elk geval geen nieuws meer voor je gaat slapen, want dat zijn alleen maar negatieve berichten en geven je geen rust. Ook mails laat je beter achterwege, net als sociale media!

Een uur voor het slapen alle schermen uit en nog beter is om ze zelfs niet in je slaapkamer te hebben.
Maar ik geef toe: mijn GSM is mijn wekker en op mijn IPad staat mijn meditatie die ik gebruik voor het slapen gaan.

Tip 5: handreflexologie

Niets is zaliger dan nog even in bed je handen masseren en handreflexologie toe te passen.
Ik ben helemaal dol op reflexologie!
Elke week gun ik mezelf een voetreflex, omdat ik me hierdoor weer helemaal beter voel. Echt een absoluut ME-time moment!
Dit ontspannende effect verleng ik d.m.v. handreflexologie.

Wil je meer weten over handreflexologie?
Vraag dan via deze link (KLIK HIER) een gratis mini-training aan.
Je zal naar een andere site van mij geleid worden.
Tis maar dat je dat al weet op voorhand 😉

Tip 6: Mediteer en zet je mindset juist

Het is zo belangrijk dat jouw gedachten positief zijn voor het slapen gaan.
Vandaar dat men soms zegt om nooit met ruzie te gaan slapen.

Maar ook algemeen positieve gedachten, zelfvertrouwen, eigenliefde,…
Heel wat vrouwen worstelen hier mee en blijven zitten in hun piekeren.
Dat piekeren slaat over naar neerslachtigheid en dat dan weer naar depressie.

Weet dat de oplossing heel eenvoudig is!
Hypnose!
Ik ben er om jou te helpen!

Tip 7: gebruik etherische olie

De wereld van aromatherapie is zo boeiend en er zijn zo veel olietjes die je kan gebruiken om in je diffuser te doen om beter te slapen. Ik denk hierbij aan: Bergamot, Dreamcatcher, Lavender, Stress AwayTM, Orange en Valerian. Zet je diffuser een half uur voor het slapen aan.

Je kamer is heerlijk, knus en ontspannend!

Als je eenmaal een routine hebt uitgewerkt die je helpt om goed te slapen, hou dit dan aan, zodat je lichaam en geest voorbereid zijn op een goede nachtrust en een geslaagde dag.

Lees ook dit artikel:
Van crazy druk naar zen in niet meer dan 22 seconden!
KLIK HIER

Wanneer je dit artikel zinvol vind, geef het dan een duimpje of deel het!
Ik maakte het je alvast gemakkelijk met onderstaande knoppen.