Lentemoeheid of corona-moe? 3 tips om jou te ondersteunen

Nu we een maand in ons kot zitten weet ik niet meer van waar de moeheid juist komt. Is het lentemoeheid, is het mijn CVS die opspeelt of is het corona-moe? Het begint allemaal wel wat te wegen.

Op zich vind ik het thuis blijven geen enkel probleem. Maar het zou wel fijn zijn om, als je dan eens buiten komt om naar de winkel te gaan, hartelijkheid te zien. Pfff… de kilte die er heerst, mensen die je argwanend bekijken, de grote bogen die rondom jou gelopen worden,… Het gaf me een vreemd gevoel. Ik kan me bij dit gevoel moeilijk inbeelden dat je voor je plezier even naar de winkel gaat.

Trouwens, volgens mij zijn wij allemaal al in aanraking gekomen met het coronavirus. Als je even na gaat hoe snel een virus kan worden doorgegeven.

We krijgen pakjes geleverd, de boodschappen uit de winkelkar, de omslagen uit de brievenbus,… overal hangen er pathogenen (ziekteverwekkers zoals virussen, bacteriën, schimmels,…) aan.

Dus moeten we angstig zijn? NEEN
Moeten we bewust zijn? JA

Waarom bewustzijn in deze tijd?

Mochten we meer bewust zijn, dan weten we waarom handen veelvuldig moeten gewassen worden, winkelkarren ontsmet,… En waarom we in ons kot moeten blijven!!! Want na een maand is het duidelijk dan mensen zich veel minder aan de regels houden. In mijn volgende blog zal ik dieper ingaan over virussen, infecties, besmettingen,… Blijf me dus zeker volgen!

Je kan ook lid worden van mijn Facebookgroep en dan weet je als eerste wanneer er een nieuwe blog is. KLIK HIER!

In elk geval, de vermoeidheid is goed aanwezig!
Waarschijnlijk ben ik niet de enige.
Vandaar 3 tips om jou te ondersteunen bij moeheid.

Moeheid deze lente

Tip 1 tegen moeheid: Neem voldoende rust!

We hebben de “luxe” om de dag helemaal zelf in te delen. Daarmee bedoel ik dat jij nu veel meer het ritme van jouw lichaam kan volgen. Als je moe bent, spreek met je partner af, zodat jij een uur extra kan slapen. Een gouden tip om na het dutten niet versuft op te staan is om 2 glazen water te drinken voor je in je bed kruipt.

Tip 2: Beoordeel je voeding!

Voldoende water drinken is sowieso een voorwaarde om energie te hebben. Ja, in water zitten weinig tot geen voedingstoffen, maar we hebben water nodig om afvalproducten uit ons lichaam te krijgen. Anders stapelen ze zich op in ons lichaam.

Het heeft een reden dat er in elke cultuur wel één of andere vorm van vasten is. We zijn deze traditie kwijt gespeeld omdat we ons afkeren van “geloven”. Maar een detox-kuur is eigenlijk een goede manier om opnieuw energie te krijgen!

In tegenstelling tot wat we denken, zijn suikers eerder een ballast voor je energiepeil dan een ondersteuning. Ga dus op zoek naar een detox die voor jou past!

Ik voel me goed met Balance Complete en ICP (KLIK HIER voor meer informatie).
Al durf ik toegeven dat het volgen van een detoxkuur, niet evident is wanneer de kinderen al even thuis zijn en waarschijnlijk nog wel een aantal weken…

Toch is het nu juist de periode waar ik meer energie kan gebruiken. Tja, thuis zijn… Ik bak al eens vaker pannenkoeken, cake of wafels. En de chocolade eieren zijn ook niet bevorderlijk…

Oeps, oeps…

Oeps, nu ik dit zo schrijf, besef ik pas goed hoe ver ik ben afgeweken van gezonde voeding. Tijd om mezelf opnieuw op de rails te zetten! Niet te verwonderen dat de moeheid toeslaat!

Misschien ben jij ook afgeweken van al je goede voornemens. Wees niet boos op jezelf. Fouten maken mag in het leven! Het is maar wat je doet eens je beseft dat je niet meer op het juiste spoor zit.

Laat je alles maar verder zijn beloop gaan, of ben je krachtig genoeg om jezelf terug te “herpakken”.

Herpakken is zo een lelijk woord. Alsof je echt iets fout deed. Fouten maken hoort nu eenmaal bij een leerproces. En leren stopt niet enkel op school. Elke dag zijn er mogelijkheden om te leren en om te groeien in jouw bewustzijn.

Ondertussen heb ik al een dubbele dosis NingXia Red gedronken en 2 glazen water. Cola laat ik maar even staan voor de rest van de dag. Dadelijk neem ik nog mijn supplementen van Young Living. Die doen me ook wel deugd!

Als laatste tip, en ja ook deze ken je zeker en vast!

Water met EO drinken

Tip 3 tegen moeheid: Beperk je schermtijd!

Ik ben zo dankbaar voor de tablets in ons leven. Het brengt voor een mama rust in huis, want ik spreek voor mezelf! Kinderen zitten even heerlijk in een trance naar hun scherm te kijken. Een moment waar ze even geen ruzie en/of rommel maken. Want ik krijg ons huis op dit moment echt niet meer strak opgeruimd. Hoe graag ik het ook zou willen.

Er wordt wel steeds opgeruimd, maar dat is niet op dezelfde manier dan op een zondagavond waarna de kindjes de volgende dag weer naar school gaan. Overal werden verschillende speelhoekjes gemaakt. Er moeten nog wat spullen de zolder op… Enfin, ik ga er van uit dat dit overal wel een gelijkaardig verhaal is.

Maar de “rommel” brengt minder rust in mijn hoofd dus nu heb ik de Feelingskit van Young Living helemaal in gebruik. Daar zitten 6 blends in die emoties in harmonie brengen. Ik laat mijn intuïtie spreken. Dus ik open de doos en met mijn ogen dicht kies ik vanuit mijn gevoel een flesje.

Ik ruik aan dat flesje, heel bewust. Daarna doe ik er één druppel van in mijn diffuser.

Ben weer aan het afdwalen… Maar mensen vragen me soms hoe ik etherische oliën gebruik en waarom. Dus zo is mijn leven, mijn redenering. Ik ben een mens van vlees en bloed, en massa’s emoties waar ik nu echt iets mee moet doen. Ik wil niet groeien naar een brok frustratie. Ik wil mijn vrolijkheid opnieuw naar boven halen en ook hoog houden. Dus moet ik nu maar even met de “zware” middelen aan de slag, namelijk de Feelingskit!

Wil jij de etherische oliën uit proberen?

Ga via mijn webshop: https://www.myyl.com/hildeschoonjans

Wanneer jij je registreert als lid (zeker doen want dan is alles 24% goedkoper) moet je wel goed kijken dat je mijn gegevens ziet als persoon van aanmelden. Zo ben je zeker dat je mijn begeleiding krijgt! Mijn lidnummer is: 16114238 mocht je het nodig hebben.

Feelingskit van Young Living deze lente

Dus tweede poging!

Schermen. Ze zijn gemakkelijk voor de kinderen als zoethoudertje, maar ook voor mezelf. Of het nu werken is of zelf een spelletje spelen of hakend naar een serie kijken.

Eigenlijk is dit een uitgelezen tijd om de schermen langs de kant te leggen. Opnieuw verbinding maken met je gezin. Het is me ook allemaal gelukt voorbije weken, maar nu is het even te veel.

Gelukkig heb ik een begripvolle man, die dan de kinderen een dag over neemt en ’s middags kookt, met de kinderen even naar buiten trekt of een spel speelt. Wat ben ik dankbaar voor mijn man! Die uiteindelijk ook doodmoe is en soms dol wordt van het lawaai in huis.

Schermen zijn dus een leuke afwisseling, een rustmoment. Al zijn schermen niet gezond!

Schermtijd verminderen - moeheid

Want wie aan een scherm gekluisterd is, heeft geen beweging.
Beweging is juist goed om vetten en suikers die worden ingenomen om te zetten.
En na een heerlijke wandeling of fietstocht, slaap je gewoon beter.
Weg met je moeheid!

Maar eigenlijk na elke ontspannende activiteit!
Daarom ga ik komende week opnieuw een evenwicht zoeken om gezonder te eten en ook om verbinding te maken met de kindjes.

Samen gezellig knutselen bijvoorbeeld!

Een vriendin van me heeft een heel leuk project met haar zoontje gedaan.
En daarom komt er in de loop van de week een bestelling aan de deur met een grote stapel zijdevloeipapier!

Hier dus minder schermen en meer knutselen!
Minder moeheid en meer energie!

Effectief ons huis of tuin verlaten voor een fiets of wandeltochtje hebben we nog niet gedaan.
Wij blijven consequent in ons kot!

En ik hoop dat jij dat ook doet!

In mijn volgende blog leg ik jou nog eens duidelijk uit waarom!
Veel liefs, Hilde